LÄGERSKOLAN



Lägerskolan var SUPER! :D <3

Klockan 06.00 gick jag upp igår morse. Sen fixade jag ner det sista i väskorna och fixade mig och så. en begav jag mig till Tesse med en full cykel xD Där packade vi ner maten och sen stack vi till skolan vid klockan åtta. Där var det sedan så vi fick ladda in tältet, täckena och kuddarna och madrasser och sådant i ett släp. Sen kom bussen vid halv nio typ. Som tur fick man en sittplats på den pyttelilla bussen som tog oss till Näsum kvarn. Frida bor i Näsum så hon kom ju gåendes dit =) Efter det så paddlade vi genom Holjeån där man fastnade typ tusen gånger för alla grenar och stenar och allt möjligt annat skit. Jobbigt var det :/ Den ån går ju sicksack hela vägen ändan ut till där ivösjön börjar. Lite mer än två timmar tog det att ta sig igenom holjeån och ut i ivösjön till fikastället. När vi kom fram till fikastället så kom en snok simmande utanför kanoten :S Och då var det jag som självklart var tvungen till att hoppa i vattnet och dra kanoten i land. LÄSKIGT! Men jag klarade det :P Vi fickade lite på kanelbullar och läsk och sen paddlade vi vidare ett bra tag till ändan tills vi nådde lägerplatsen. Som ni vet vid detta läget så sa jag ju att vi började paddla i Näsum. Fick reda på av Frida att lägerplatsen bara låg TRE kilometer från Näsum och vi hade paddlat i drygt tre timmar dit! Vilka omvägar och äventyr lärarna utsätter oss för. Glömde berätta att en störig fotograf var hela tiden och fotade på varje ställe som man fastnade på, kändes som att han var överallt.
När vi var framme på lägerplatsen så dröjde det ett bra tag innan vår packning kom dit -_- När vi fick den så började vi att sätta upp tältet :D Hade självklart ej regnkappan till tältet med mig xD Det låg ej i påsen, så jag vet ej vart det är :( Men vi gömde tältet i skogen lite avskilt från alla andra för vi visste att de skulle snacka jättemycket på natten. Väldigt bra lägerplats vi valde. Det var en jättebra brygga där vi, så vi badade :D Badade med mina kläder för jag glömde ta med mig badkläder, man jag var ej den enda som gjorde det :P Sen på kvällen så grillade jag, Frida och Tesse sist av ALLA som var där xD Vi var ju ej hungriga tidigare :P Sen så badade vi igen =) Vil hade en kanot i vattnet som jag och några ifrån klassen välte och simmade under och så :P Jättekul :D Lite senare på kvällen så gjorde vi en spökrunda, jag var den enda tjejen som ville vara en "skrämmare", så det var jag och några killar som fick skrämma de som valde att gå spökrundan. Mohahaha, det var svinkul :DDD Sen så gick vi och la oss lite senare, men ma kunde ej sova mycket under natten för att alla andra pratade jättehögt i sina tält. Och i ett av tälten så hade de fistävling, OMOGET xD Idag så började vissa att ta ner sina tält redan vid klockan 06.00 fast lärarna sa att vi kunde sova ändan till klockan halv åtta. Så man vaknade av de andra och gick själv upp vid ungefär halv sju, sju. Frida och Tesse sov dock längre så jag fick vänta med att ta ner tältet till senare. När vi hade käkat frukost så begav vi oss mot platsen där bussen skulle hämta oss. Tog ej lika långt tid med paddlingen idag eftersom att vi paddlade till ett annat ställe än ar vi kom ifrån :) När vi kom fram till den platsen så lastade vi ur kanoterna och lämnade dem uppe på gräset. Sen kom "kanotkillen" och hämtade dem med ett släp. Då åkte vi hem med bussen till skolan igen där vi fick ta våran saker ifrån släpet och sticka hem. Hängde med hem till Tesse en litenliten stund och sen så cyklade jag hem därifrån. Var hemma vid tolvsnåret ungefär :) Göttigt :D Här kommer bilderna ;)
Detta blev ett väldigt långt inlägg, men det gör väl inte så mycket ;) <3






Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tankar/åsikter/hälsningar:

Trackback