Vaccination

Hej o hå!

Någon dag sedan jag skrev sist, men har ändå inte hänt så mycket :/

Igår så gjorde vi alla<3dag arbeten i skolan, ett stort hjärta (mitt blev fluffigt ^^) o sen så gjorde vi buketter, jag var den enda som hann göra två. Den ena var en rund kompakt bukett med många blommor i som jag gav till Anna (dock så mosade en tant den på Brödboden). Sen så gjorde jag en solitärbukett med en kronros, gräs och ett hjärta som jag gjorde av spoltråd :) blev nöjd med den buketten också men vi fick bara ta med en bukett hem :P

Idag så hade vi engelska och svenska. Engelskan var lååååångtråkig för att vi fick hålla på med grammatik jättelänge och det var sådan grammatik som är svår o de övar till och med på den på högskolan för att den är så knepig. Inte kul...
Men svenskan var ännu bättre, där så skulle vi läsa i en bok och sedan svara på frågor vilket inte tog mer än 45 minuter :P Skulle slutat kvart över tre men fick sluta vid ett eftersom att jag är klar med min filmanalys :P Så det var bara jag och Majah som gick då :)
När jag kom hem så kollade jag klart på filmen Mean Girls 2 :) Den var bra :P

O nu så är det inte så länge sedan jag och mamma kom hem från vårdcentralen, vi har ju vaccinerat oss idag. Så har fått första sprutan nu, ska dit om exakt en månad igen (15:e mars) och sen är vi klara med det innan resan :P Men ska dock ta en tredje inom 6-12 månader efter den 2:a sprutan för att få ett livslångt skydd mot hepatit B och ett 30 årigt skydd mot hepatit A :)

Känns lite konstigt i armen nu, hoppas bara att man slipper biverkningarna som man kan få. Sköterskan sa att man kan få ont i armen, feber och sen var det något mer men kommer inte ihåg ^^ Just ja, fick heller inte träna imorn eftersom att detta måste kroppen vänja sig vid. Hon sa att det var en stor dos (1 ml).
Haha o jag som tänkt sticka till simhallen imorn, får helt enkelt skjuta upp det (tillhör mitt personliga träningsprogram). Aja, kan leta upp min baddräkt då XD men tror inte att jag ska använda den, får se hur det blir :)

Skönt med ledig dag imorn :)

Hoppas att alla haft en bra dag! :)
Har lyssnat på denna låten pga att Majah skickade den till mig XD







Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tankar/åsikter/hälsningar:

Trackback